برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بازاریابی و فروش دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بازاریابی و فروش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بازاریابی و فروش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بازاریابی و فروش :

بازاریابی و فروش
مقدمه:
تولید فعالیتی نیست که در مرحله یافتن عرضه کالای نهایی بر تمام شده به حساب آید. بلکه می‎توان فرآیند بهم پیوسته ای از برنامه ریزی مواد تا برنامه ریزی خدمات پس از فروش، محسوب شود.

ضعف و نارسایی در هر مرحله از این تسلسل، توقف این جریان و در نهایت رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. ضعف و نارسایی در برنامه ریزی فروش، یعنی کاهش و بازایستادن تولید و توقف در تولید یعنی بیکاری و بیکاری یعنی فقدان درآمد و قدرت خرید، و نبود درآمد یعنی رکود در فروش و مجدداً ادامه این فرآیند.

بنابراین تولید از حلقه های به هم پیوسته ای تکوین می یابد که رشته خاصی را هویت می‎دهد و هر مرحله از این جریان دارذای اهمیت خاص خود می‎باشد که قرار نگرفتن آن در جایگاه بایسته خود در هویت و فعالیت این زنجیره خلل وارد می سازد

و استمرار و پویایی و توسعه آن منوط به استراتژی های بازاریابی و کاوش در بازارهای بکر و دست یافتنی خواهد بود. بازخورهایی که از بازار به دست می آید، برنامه ریزی تولید و چند و چون ظرفیت و برنامه ریزی در تدارکات مواد و بازرگانی را مشخص می سازد و داشتن اطلاعات از روز اقتصادی و بازار، سطح درآمدها، شرایط رقبا، اختراعات جدید، تقاضای دوره های قبل سیالی خواهد بود که فعالیت ها و فرآیند تولید و فروش را روان نموده و سیاست تبلیغاتی و استراتژی توسعه بنگاه را مشخص می سازد.

تصمیم در مقیاس و اندازه باقی ماندن در بازار و یا خارج و وارد شدن از بازار کنونی به بازار جدید، رویه های توزیع مناسب، رقابت و فرصت های آینده بنگاه، به مدیریت و مطالعات بازاریابی سپرده خواهد شد و سیاست تبلیغاتی براساس اطلاعاتی مذکور شکل می‎گیرد.

تبلیغ به معنای رساندن پیام یا خبر است و بر روی بینش ها و اندیشه ها و دیدگاههای روانی و رفتار مصرف کننده مطالعه و تکیه می نماید و مدیریت تبلیغات با درک عملکرد بازار، سعی در تعویض یا تثبیت ذهنیت مصرف کننده را دارد.

وظیفه اصلی تبلیغات تحریک، و تشویق و ترغیب مصرف کننده به مصرف کالای موردنظر عنوان می‎شود و جذب و تمایل و دگرگونی سلیقه ها و انگیختن و تحریک عواطف، و تمهید در پذیرفتن و القای عقاید از روشهای غیرمستقیم و ابزارهای تصویری و نمایشی، زبان، نوشتار، خط و … انجام می پذیرد. بنابراین آگاهی و معرفت به رمزها و فنون بازاریابی برای هر فرد و موسساتی که فعالیت اقتصادی می نماید لازم است.

اصول بازاریابی
تعریف بازاریابی: بازاریابی به مجموعه فعالیت هایی از بازرگانی اطلاق می‎شود که جریان کالا یا خدمات را از تولید کننده تا مصرف کننده نهایی، هدایت می‎کند.

بازاریابی یا mrketing در واژگان انگلیسی به معنی «به بازار رساندن» ، «بازاری کردن» یا کلیه عملیاتی است که در فاصله از تولید تا مصرف باعث تسریع در جریان هدایت کالا به سمت مصرف کننده می گردد.

در حقیقت طیف فعالیت های بازاریابی شامل خرید مواد اولیه، تولید، کنترل کیفیت، حمل به انبار، انبارداری، آماده سازی برای مصرف، ضدعفونی کردن انجماد، بسته بندی، حمل به مراکز توزیع عمده فروشی و خرده فروشی، انتقال به بازارهای دور و نزدیک، تعیین قیمت، تعیین عوامل فروش، شناسایی مشتری، فروش و خدمات پس از فروش است.

بازاریابی در بازرگانی پیش رفته
چرخه حرکات و عملیات بازاریابی در سیستم های پیشرفته بازرگانی به گونه ای است که در مرحله اول ، فعالیت های تحقیق و توسعه انجم می‎شود و تولید کننده قبل از اقدام به تولید، بررسی های لازم در زمینه های گوناگون از جمله پتانسیل فروش، قیمت های رایج، وضعیت ؟؟؟ کانال های توزیع، بسته بندی، صادرات و … را به عمل آورده و با اطلاع کامل اقدام به تولید می نماید.

در مرحله بعد کالایی که معمولاً در حجم زیاد تولید شده است به کمک روش های تبلیغات و روابط عمومی و انواع سازوکارهای پیشبرد فروش، به دست مصرف کننده می رسد. در بازاریابی پیشرفته، هدف اولیه بنگاههای اقتصادی نه فقط سود بلکه قدرت است و بنگاه با انواع وسایل ممکن از جمله استفاده از قدرت سیاسی، جاسوسی صنعتی و حتی کودتا به اهداف خود دست می یابد.

مرحله بعد در این چرخه، انحصار یا اولیگوپولی است و بنگاه اقتصادی انحصاری در این مرحله نیز با تنوع تولیدات و تحقیقات بیشتر،‌ سعی می‎کند سهم خود را در بازار حفظ نموده و از ورود رقبای احتمالی جلوگیری نماید.

اما در بازاریابی سنتی که تا به حال متداول بوده، بنگاههای تولیدی بدون اینکه منتظر دریافت سفارش باشند، اقدام به تولید کالا نموده و کالا را از طریق مجاری توزیع به فروش می رسانده اند.

عناصر شبکه توزیع برای فروش
1- عمده فروش ها 2- خرده فروش ها 3- نمایندگان انحصاری
عمده فروش ها
عمده فروش شخص حقیقی یا حقوقی است که کالاهای تولید شده در یک واحد تولیدی را در حجم زیادی خریداری نموده و آن را با تغییر شکل یا بدون تغییر شکل و در حجم کمتر به خرده فروش ها می فروشد.

عمده فروش در جریان داد و ستد خود با انبار کردن و تغییر زمان فروش کالا، انتقال دادن کالا از محل تولید به محل مصرف یا تغییر مکان کالا، تعیین قیمت، حمل و نقل، ایجاد تسهیلات مالی برای خرده فروش ها و بعضاً انجام فعالیت های تبلیغات و پیشبرد فروش،‌سهم بزرگی از وظایف بازاریابی کالا را که قاعدتاً باید توسط بنگاه تولید کننده انجام شود عملی می سازد.

عمده فروش معمولاً از نظر تخصصی به جزئیات مربوط به تولید، نگهداری، مواد متشکله کالا و سایر صفات فیزیکی و شیمیایی آن آشنایی دارد و می‎تواند با اطلاعات خود، خریدار را نسبت به خرید آن کالا متقاعد سازد. (فعالیت پیشبرد فروش).

خرده فروش ها
خرده فروش شخص حقیقی و یا حقوقی است که در ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی است و کالا را از عمده فروش دریافت و معمولاً آن را بدون تغییر شکل به مصرف کننده نهایی می فروشد. خرده فروش در جریان داد و ستد خود بیشترین سهم از سود عوامل توزیع را به دست می‎آورد.

گرچه دارا بودن تخصص و آشنایی با صفات فیزیکی و شیمیایی کالا برای خرده فروش ضروری است و او می‎تواند به عنوان تنها عامل حاضر در محل فروش، سهم بزرگی در پیشبرد فروش کالا و ترغیب مصرف کننده و متقاعد کردن وی داشته باشد.

نمایندگان انحصاری
بسیاری از تولید کنندگان با توجه به مشکلات توزیع و عدم امکان مدیریت و داد و ستد با گروه کثیری از عمده فروش ها پس از تقسیم بازار به چند منطقه جغرافیایی یا تقسیم بازار برحسب گروههای مصرف کننده، کالای تولیدی را از طریق آنان توزیع می نمایند. به این ترتیب که هر نماینده در محدوده تعیین شده خود عامل انحصاری توزیع بوده و عناصر عمده فروش فقط با او در ارتباط هستند.

نمایندگان معمولاً روی کالاهای مشابه چند تولید کنده بزرگ فعالیت می کنند. آنها در مورد تعیین شرایط فروش و قیمت دخالتی نداشته و تسهیلات مالی برای خریداران (عمده فروش ها) ایجاد نمی کنند. تولید کنندگان معمولاً از طریق نمایندگان خود تحقیقات بازاریابی انجام می دهند و آنها را در طراحی ها و تغییر شکل محصول دخالت می دهند.

مثال عینی برای نمایندگان انحصاری شرکت ایمن تصویر پایدار است که متعاقباً معرفثی خواهد شد. این شرکت که یک شرکت خدمات الکترونیکی است دارای نمایندگی انحصاری چند شرکت اروپایی و آسیایی است مانند شرکت CAME ایتالیا که شرکت تولید کننده درب های اتوماتیک و تجهیزات جانبی آن می‎باشد

و همچنین شرکت Hyundai , commax , prostar که شرکت های تولید کننده تجهیزات ایمنی، دوربین های مدار بسته و آیفون های تصویری است و شرکت ایمن تصویر نمایندگی انحصاری این شرکت ها را در ایران دارا می‎باشد و تحقیقات بازاریابی این محصول ها در ایران توسط این شرکت انجام می‎شود و تغییراتی که به لحاظ سلیقه و عوامل مختلف باید بر روی محصولات ایجاد شود توسط شرکت ایمن تصویر به این شرکتها گزارش شده و تغییرات حاصله صورت می پذیرد.

سایر عناصر شبکه فروش
برای دیگر عناصر شبکه فروش می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- فروشگاه های بزرگ 2- فروش از طریق پست 3- فروشگاههای زنجیره ای 4- سوپرمارکت 5- مارکز خرید 6- فروشگاههای ارزان (فروش به صورت کلی است) 7- دستگاههای خودکار
تبلیغات
در بسیاری از کتب و مقالات علمی در مورد بازاریابی ، بحث پیشبرد فروش را به «ارتباطات» یا communication تعبیر کرده اند. تبلیغات به معنی انتشار یک پیام به گروه یا گروههایی از جامعه به منظور دستیابی به هدف یا اهداف معین بازرگانی، سیاسی،‌ اقتصادی، اجتماعی و … است.

در پیشبرد فروش، هدف تبلیغات، هدف بازرگانی است و منظور از آن ، اطلاع رسانی و راهنمایی به خریداران بالقوه کالاها و خدمات در مورد کیفیت، قیمت، مشخصات، مزایا و کالا و دیگر اطلاعاتی است که احتمالاً در تصمیم گیری خریدار نقش و اثر مثبتی دارد.

بنابراین باید همواره به سه دسته از عناصر در فعالیت های بازاریابی عنایت داشت:
1- عناصر مادی محیط یا بازار هدف که می‎توان مهمترین آنها را جمعیت و خصوصیات آن ، توسعه اقتصادی، سرمایه های مالی،‌انسانی و فنی و بالاخره علوم و تکنولوژی نام برد.

2- عناصر غیرمادی محیط یا بازار هدف که از آن زمره، خانواده، نهادهای مذهبی، آداب و رسوم، ارزشها، قوانین رسمی می‎توان برشمرد.
3- آمیخته بازاریابی که شامل محصول، قیمت، توزیع، پیشبرد فروش، بسته بندی، روابط عمومی و قدرت می شود.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید