برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت نظامنامه سیستم مدیریت کیفیت دارای 48 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت نظامنامه سیستم مدیریت کیفیت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت نظامنامه سیستم مدیریت کیفیت

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت نظامنامه سیستم مدیریت کیفیت

قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت نظامنامه سیستم مدیریت کیفیت :

اسلاید 1 :

شرکت صنایع سیمان دشتستان در 7 کیلومتری شمال شرقی جاده برازجان- شیراز با مساحت حدود 70 هکتار و فضای سبز اطراف 200 هکتار قرار دارد.

 این شرکت در سال 1370 تاسیس و در تاریخ 27/12/1370 به شماره 89273 ثبت گردیدو در تاریخ 5/8/82 پروانه بهره برداری آن توسط وزارت صنایع و معادن استان بوشهر صادر گردید .

سهامداران عمده این شرکت عبارتند از :

سازمان توسعه و نوسازی معادن (66/67 %)و شرکت سرمایه- گذاری سیمان سپاهان (33/33 %).

ظرفیت اسمی کارخانه سیمان بوشهر، 3000 تن در روز و تولید آن سیمان تیپ 2 می باشد.

مجموع پرسنل این شرکت 238 نفر می باشد.

اسلاید 2 :

  • مشخصات کارخانه
  • محل احداث : کیلومتر 7 جاده برازجان به شیراز
  • مساحت کارخانه :    
  • کل مبلغ سرمایه گذاری:
  • کل حجم بتون ریزی :
  • وزن ماشین آلات :
  • مساحت خط تولید : 8/16732 متر مربع
  • مصرف برق :  
  • مصرف مازوت :               
  • مصرف آب :
  • سهامداران عمده شرکت سیمان دشتستان :

  سازمان توسعه و نوسازی معادن –  شرکت سرمایه گذاری سیمان سپاهان – شرکت آلومینیوم ایران – شرکت تهیه و تولید مواد معدنی – شرکت صنایع مس ایران – شرکت احداث صنعت

اسلاید 3 :

1- شرکت سیمان دشتستان
1-2 معرفی شرکت و دفاتر

  • آدرس :
  • دفتر مرکزی : تهران ، خیابان سپهبد قرنی ، نبش خیابان کلانتری ، ساختمان احداث صنعت ، طبقه اول

        تلفن : 8843213                       فکس :8302556

  • کارخانه : کیلومتر 7 جاده برازجان به شیراز

   کد پستی : 431   تلفن: 07734228221و07734228400      فکس : 07734228608

اسلاید 4 :

  • محصولات سیمان دشتستان شامل تولید انواع سیمان و کلینکر:
  • تعاریف استاندارد 389 :
  • کلینکر : کلینکر سیمان پرتلند فرآورده ای است مرکب که عمدتاً از سیلیکاتهای کلسیم و آلومینات ها تشکیل شده و از واکنش حرارتی ـ شیمیایی مواد آهکی و رسی در کوره سیمان تا دمای معین پدید می آید .
  • سیمان پرتلند : سیمان پرتلند چسباننده ای است آبی که از پودر نمودن توام کلینکر همراه با مقدار مناسبی سنگ گچ در آسیاب بدست می آید .
  • از ویژگیهای بارز این محصولات می توان موارد زیر را ذکر نمود :

–فقدان نوسانات کیفی شیمیایی و فیزیکی و تولید سیمان با کیفیت یکنواخت

–رعایت ویژگیهای استاندارد ملی ایران در حدود بسیار مطلوبتر از مقادیر ذکر شده در استاندارد

  • مقاومتهای بسیار بالا به ویژه مقاومتهای کوتاه مدت

اسلاید 5 :

  • ماموریت و دیدگاهها ی سیمان دشتستان
  • بیان ایده ها و جهت گیری سازمان ارتباط تنگاتنگ مدیران را با مصرف کنندگان ، مشتریان ، سهامداران ، قانونگذاران و ناظرین بر صنعت سیمان نمایان مینماید. این مهم از طریق بیان ماموریت ، دیدگاهها ، ارزش ها و خط مشی کیفیت سیمان دشتستان تحقق میپذیرد
  • 2-1-ماموریت سیمان دشتستان :
  • تامین سیمان برای مصرف کنندگان با بهترین کیفیت و سهل ترین طریق دسترسی و اختصاص بیشترین سهم بازار در استان دشتستان واستانهای تعیین شده از طرف وزارت بازرگانی یا صنایع ومعادن و صادرات به کشورهای  خاور میانه .
  • 2-2-دیدگاههای سیمان دشتستان :
  • سیمان دشتستان بعنوان یکی از تامین کنندگان سیمان در ایران از سیاست ها و خط مشی های دفتر صنایع و معادن وزارت صنایع و معادن ، سازمان بازرسی و نظارت اداره بازرگانی و انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان تبعیت مینماید.
  • ارزش های کلیدی سیمان دشتستان :
  • تمرکز بر مشتری :
  • با توجه به نیاز روزافزون بازار به سیمان و منابع محدود تامین کننده آن از یک طرف و هزینه های حمل و موانع دسترسی به این محصول در پراکندگی های جغرافیایی بدلیل وزین بودن آن ، سیمان دشتستان با تمرکز بر برقراری ارتباط تنگاتنگ با مشتریان(عاملین فروش) از یک سو و مصرف کنندگان از سوی دیگر تلاش در گسترش ارتباط و دسترسی به بازار و تاکید بر برآورده سازی نیاز آنان دارد .
  • مشارکت کارکنان :
  • سیمان دشتستان با تاکید بر نیروهای ماهر و متعهد و افزایش سطح صلاحیتهای آنان از طریق افزایش سطوح آگاهی و آموزش های تخصصی و جهت دار خود ، ایجاد انگیزه و توان را در پرسنل خود توسعه داده و از مشارکت آنان در سیستم کیفیت بهره مند میگردد
  • جامعه و محیط زیست
  • گسترش شبکه توزیع ، ارزیابی توزیع کنندگان از لحاظ شاخص های دسترسی ،پاسخگویی به نظرات و درخواستهای طرفهای ذینفع ، نظرسنجی دوره ای از مشتریان و مصرف کنندگان از یک سو و ایجاد یک صنعت سبز با کمترین آلودگی و کنترل مخاطرات زیست محیطی از سوی دیگر ارتباط استوار و اعتبار منطقه ای را به سیمان دشتستان ارمغان داده است.
  • ایمنی
  • ایمنی به سلامت انسان بها می دهد هدف ایمنی در سیمان دشتستان این است که محیط کار ، شرایط کار ، ابزار و سیستم های موجود به گونه ای طراحی گردد که فرد بتواند با آن سازگاری یابد و با میل و رضایت بیشتری کار کند و همچنین سلامتی وی در محیط کار تضمین شود . ایمنی محیط کار موجب می شود که از طرفی بازدهی و راندمان کار افزایش یابد و در نتیجه آن سود دهی بیشترشودو از طرف دیگر کمترین زیان مالی و جانی به اشخاص و و محیط کار وارد گردد
  • هماهنگی و اعتماد ، نظم و انضباط
  • همدلی ، همبستگی و اعتماد بین کارکنان و مدیران سازمان و ایجاد فضای امن شغلی و ایجاد کانالهای انتقال اطلاعات فنی و تخصصی و ارتباط سالم کاری بین افراد در سیمان دشتستان با تاکید بر اصل انضباط کاری سرلوحه سیاستهای دست اندرکاران سیمان دشتستان میباشد                

اسلاید 6 :

ارتباطات در شرکت سیمان دشتستان بدین صورت برقرار میگردد :

الف )برقراری ارتباط در زمینه آگاهی پرسنل کلیه سطوح سازمان از خط مشی:

این مورد با هماهنگی واحد آموزش و نماینده مدیریت صورت می گیرد . بطوریکه ابلاغ خط مشی  توسط مدیریت ارشد به تمامی کارکنان به نحوی انجام گیرد که از درک آن اطمینان کامل حاصل شود . ضمناً در زمینه آگاهی رسانی در مورد مفاد خط مشی , نماینده مدیریت یا واحد آموزش موظف است آنرا در دسترس عموم قرار دهد . در مواقعی که کارکنان در درک خط مشی دچار مشکل می گردند , مدیران مافوق موظفند توضیحات لازم و کافی را در اختیار آنان قرار دهند . در صورت حل نشدن مشکل به نماینده مدیریت ارجاع داده می شود .

ب )برقراری ارتباط در زمینه آگاهی پرسنل از اهمیت فعالیتهایشان و پیامدهای ناشی از فعالیت آنها بر مسایل کیفی :

مدیران واحدها موظفند ضمن آشنا ساختن پرسنل تحت امر خود با موارد فوق , پیامد فعالیت آنها را بر کیفیت محصول و محیط زیست به ایشان آموزش دهند . در صورت لزوم این امر می تواند با هماهنگی و مساعدت واحد آموزش صورت گیرد.

ج )برقراری ارتباط در زمینه اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه :

در صورتیکه هر کدام از کارکنان عدم انطباقی را در هر کجا از سیستم مشاهده نمایند موظف است مورد را به مسئول واحد خود گزارش

 ( اطلاع ) دهد و مسئول واحد نیز مطابق روش اجرایی اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه نسبت به آن اقدام نماید.

د )سایر مواردی که توسط پرسنل به مدیران ذیربط منتقل میگردد :

مدیران واحدها در این رابطه موظفند طی نامه کتبی مراتب را به اطلاع نماینده مدیریت  برسانند . پس از بررسی توسط وی , نتیجه کتباً به اطلاع مدیران واحدها میرسد . این نتیجه گیری می تواند از طرق زیر حاصل شود :

الف- تشکیل کمیته های فرعی , تخصصی مرتبط با موضوع .

ب- ارجاع به جلسه بازنگری مدیریت .

ج- حل و فصل توسط نماینده مدیریت یا مدیریت ارشد سازمان .

شبکه ارتباطات درون سازمانی بدین صورت تعریف میگردد :

اسلاید 7 :

3-2 طرح ریزی
 3-2-4 ساختار مستندات

  • ساختار مستندات سازمان بگونه ای طرح ریزی شده است که با الزامات استاندارد ایزو9001 انطباق داشته باشد. این ساختار شامل کلیه مستنداتی است که برای اطمینان از کیفیت محصول و خدمات سازمان بکار گرفته میشوند.
  • کلیه مدارک توسط تهیه کنندگان اولیه آن مدارک در صورت نیاز مورد بازنگری قرار میگیرند.
  • لیست اصلی کلیه مستندات سیستم مدیریت کیفیت بوسیله مسئول کنترل مدارک تهیه ونگهداری میگردد.
  • یک نسخه از ویرایش معتبر کلیه مستندات نزد نماینده مدیریت موجود میباشد.
  • کلیه مدارک تحت نظارت و کنترل توزیع مسئول کنترل مدارک میباشند.
  • کلیه سطوح عملیاتی سوابق را بصورت تایید شده ، بروز، دردسترس ، قابل شناسایی و ردیابی نگهداری مینمایند.

اسلاید 8 :

 3-2 طرح ریزی
 3-2-5 طرح ریزی کیفیت

الف )بدلیل یکسان بودن طرح کیفیت برای کلیه محصولات این شرکت ، نظامنامه تنها طرح کیفی سیستم کیفیت محسوب شده و کلیه مستندات و ساختار نظام کیفیت در آن آمده است .

ب ) در شرکت سیمان دشتستان شناسایی و تعیین کنترلهای مورد نیاز در فرآیند بازرسی و آزمون وسایل و تجهیزات و همچنین منابع و مهارتها بعهده مدیران واحدها میباشد و ایشان باید اطمینان حاصل نمایند که آنچه برای دستیابی به خواسته های کیفیتی در حوزه مسئولیت و عملکردشان لازم است فراهم آمده و در دسترس میباشد .

در صورت نیاز به تامین و ایجاد کنترل ، فرآیند ، تجهیزات ، منابع و مهارتهای جدید در تولید و یا پایش و اندازه گیری محصول خواسته های مدیر مربوطه به مدیر کارخانه منتقل گردیده و در صورت تصویب نسبت به تامین آن برنامه ریزی و اقدام میگردد .

در خصوص تامین تجهیزات و ماشین آلات این امر توسط هیات مدیره و مدیر عامل صورت میپذیرد .

ج ) حصول اطمینان از سازگار بودن فرآیند تولید ، روشهای اجرایی و دستورالعملهای مربوطه و همچنین پایش و اندازه گیری محصول با یکدیگر به عهده مدیران واحدها میباشد و در صورت مشاهده هر نوع عدم انطباق ، مدیران واحدهای ذیربط مسئول انعکاس موضوع به نماینده مدیریت میباشند . در صورتیکه فرآیند یا محصول جدیدی به مجموعه اضافه گردد نماینده مدیریت ، مدیر کارخانه و مدیر تولید مسئول هماهنگی در تدوین روشهای اجرایی و سایر مستندات مورد نیاز می باشند و لذا مسئولیت حصول اطمینان از سازگار بودن مستندات تهیه شده به عهده افراد مذکور خواهد بود .

د) جاری شدن استانداردهای ملی و بین المللی جدید در سیستم کیفیت شرکت سیمان دشتستان با تایید نماینده مدیریت و پس از تصویب مدیر عامل امکان پذیر میباشد

بازنگری بر روی استانداردهای داخلی کارخانه نیز از طریق انتقال نظرات تخصصی واحد آزمایشگاه به مدیریت کارخانه در جلسات فنی صورت میپذیرد

ه)درصورت لزوم به روز درآوردن فنون کنترل کیفیت و پایش و اندازه گیری محصول رییس آزمایشگاه مسئول تدوین و ارائه پیشنهادات مربوطه و انعکاس آن به مدیر کارخانه میباشند تا در قالب مدارک و مستندات و به طور کلی سیستم کیفیت شرکت ارزیابی گردیده و در صورت نیاز اصلاحات مربوطه انجام پذیرفته و از کانالهای تعریف شده در روش اجرایی کنترل کدارک و داده ها در سیستم جاری گردد

درصورتیکه توسعه تکنولوژی و خرید ماشین آلات و ابزار جدید مطرح باشد در آن صورت مسئولیت مطالعه استراتژی ها و طرح های توسعه محصول و توسعه تکنولوژی به عهده مدیر عامل بوده و پس از تصویب هیات مدیره به اجرا در خواهد آمد  این اقدامات توسط نمایند مدیریت در جلسات بازنگری مطرح و سوابق آن نگهداری میگردد

اسلاید 9 :

3-2 طرح ریزی
 3-2-5 طرح ریزی کیفیت

  • و) روشهای تصدیق و معیارهای رد و قبول عوامل کنترلی برای مراحل مختلف تولید و تکمیل محصول از مواد اولیه ورودی تا محصول نهایی مطابق با روشهای اجرایی وضعیت بازرسی و آزمون و کلیه دستورالعملها و استانداردهای پشتیبانی کننده آن و همچنین روش اجرایی کنترل فرآیند توسط واحدهای آزمایشگاه و تولید حسب مورد انجام میگیرد . پیشنهادات جدید برای اصلاح و تغییر در این معیار توسط رییس آزمایشگاه مطرح و برای تصویب به مدیر کارخانه اعلام میگردد .
  • ز) بر اساس نیازمندیهای سیستم کیفیت و مطابق با طرح کیفیت سازمان ( نظامنامه ) کلیه سوابق کیفیت توسط مسئولین تعیین شده و مطابق روش اجرایی کنترل سوابق شناسایی شده و در مدت زمان مشخصی نگه داری میگردد .
  • ح ) به منظور پیشگیری از ابهام و مغایرت در مشخصات فنی ، کد های مربوطه ، استانداردها ، خواسته های مشتریان ، نظامنامه و مدارک مرتبط دیگر مدیر واحد مسئول حصول اطمینان از سازگاری موارد مطروحه در حوزه عملکرد خود میباشد .

اسلاید 10 :

3-3- اجرا
3-3-1 فرایندهای اصلی
3-3-1-1  تولید

  • برنامه ریزی تولید
  • در پایان هر سال با توجه به ظرفیت خط تولید و روند تولید سالهای گذشته و همجنین نیازهای تعمیرات دوره ای و بازار مصرف و با درنظر گرفتن شرایط منطقه ای و سایر ملاحظات برنامه پیش بینی میزان تولید برای سال بعد از سوی مدیر تولید پیشنهاد و پس از تایید مدیر کارخانه به تصویب مدیر عامل رسیده و در دستور کار تولید قرار میگیرد

برای دریافت اینجا کلیک کنید