اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر بر بهبود نقیصه شناختی حافظه کاری در پسران دوره ی ابتدایی با اختلال خواندن دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر بر بهبود نقیصه شناختی حافظه کاری در پسران دوره ی ابتدایی با اختلال خواندن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر بر بهبود نقیصه شناختی حافظه کاری در پسران دوره ی ابتدایی با اختلال خواندن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر بر بهبود نقیصه شناختی حافظه کاری در پسران دوره ی ابتدایی با اختلال خواندن :
نام کنفرانس یا همایش : دومین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، روانشناسی و علوم اجتماعی
تعداد صفحات : 20
چکیده مقاله:
پژوهش حاضر با هدف، بررسی اثر بخشی باز توانی شناختی با استفاده از کامپیوتر در بهبود حافظه کاری اختلال خواندن انجام شد. طرح پژوهشی آن از نوع شبه آزمایشی تک آزمودنی با خط پایه های چندگانه بود. نمونه پژوهش 9 نفر از بین دانش آموزان پسر با اختلال خواندن با دامنه نسبی 8-15 سال از 20 دانش آموز معروفی شده از مدارس ابتدایی پسر شهر ستان بروجرد در سال تحصیلی 92-93 بودند که به روش تصادفی و پس از اجرای آزمون های تشخیصی از جمله آزمون هوشی و کسلر کودکان و آزمون خواندن و نارساخوانی (نما)انتخاب شدند متغیر های مورد مطالعه در این پژوهش حافظه کاری بود. ابزارهای مورد استفاده نرم افزار کاگنی پلاس 2007 جهت مداخله، حافظه کاری از تست مکعب کرسی و خرده آزمون فراخنای ارقام وکسلر کودکان استفاده شد. در این پژوهش آزمودنی ها در 15 جلسه40 دقیقه ای سه باردر هفته برنامه تمرینی با نرم افزار کاگنی پلاس را دریافت کردند. داده ها با استفاده از روش تحلیل چشمی، درصد بهبودی و اندازه اثر کوهن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد میزان اندازه اثر بازتوانی شناختی با استفاده از کامپیوتر در بهبود حافظه کاری اختلال خواندن معنادار است ودر دو بارپیگیری ،آموزدنی ها میزان بهبودی را حفظ کردند