مقاله استراتژی تهویه به هنگام حریق در تونل ها (مطالعه موردی: تونل گندمکار) دارای 6 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله استراتژی تهویه به هنگام حریق در تونل ها (مطالعه موردی: تونل گندمکار) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استراتژی تهویه به هنگام حریق در تونل ها (مطالعه موردی: تونل گندمکار)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله استراتژی تهویه به هنگام حریق در تونل ها (مطالعه موردی: تونل گندمکار) :
سال انتشار: 1393
محل انتشار: پنجمین کنفرانس مهندسی معدن
تعداد صفحات: 6
چکیده:
هدف اصلی از سیستم های تهویه در تونل های جاده ای، مترو و معادن تامین هوای تازه برای مصارف معمول و از بین بردن آلودگی است. آتش سوزی ضمن اینکه بر جریان تهویه تاثیر می گذارد از رسیدن هوا به بعضی از قسمت های تونل جلوگیری می کند در زمان آتش سوزی دمش هوا به تونل ها در دو مرحله صورت می گیرد: مرحله اول تخلیه هوای آلوده جهت ایجاد یک فضای خالی از دود در نزدیک کف تونل برای خروج مردم و ماشین ها و مرحله دوم اطفاء حریق است که در آن دود و حرارت ناشی از آتش به سرعت به خارج از تونل هدایت می شود. در مرحله اول لازم است هوای تازه با سرعتی آرام موسوم به سرعت بحرانی به تونل دمیده شود تا موجب اغتشاش دود و توسعه آتش سوزی نشود و در مرحله دوم جریان هوا نیازمند یک سرعت حداکثری است تا هم به سوختن سریعتر مواد سوختی پخش شده در فضای تونل کمک کند و هم جریان را یکطرفه نماید. در این مقاله بر اساس روش پیارک و سایر روش های موجود محاسبات مربوط به سرعت بحرانی و سرعت حداکثری در هر دو باند تونل گندمکار، واقع در آزادراه خرم آباد- پل زال آورده شده است. طبق این محاسبات سرعت بحرانی در باند راست 2/95 و در باند چپ 3/3 متر بر ثانیه و حداکثر سرعت مجاز در باند راست و چپ به ترتیب 7/2 و 7 متر بر ثانیه برآورد شده است که همگی از استانداردهای بین المللی تبعیت می کنند.