برای دریافت اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی دارای 27 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی :

پاورپوینت مطالعات و استانداردهای فیزیکی مدرسه ابتدایی
این پاورپوینت در 27 اسلاید می باشد
گزیده ای از اسلاید ها :
.1فضاهای آموزشی :
کلاس های درس - کارگاه - آزمایشگاه - سالن سخنرانی یا همایش - کتابخانه - سالن سمعی و بصری - سالن امتحانات می باشد .
2. فضاهای رفاهی خدماتی :
سرویس های بهداشتی - سلف سرویس - انباری و موتورخانه - زمین و سالن ورزشی - زمین های بازی و محوطه
3. فضاهای ادرای :
اتاق های اداری - مدیریت و معاونین - آرشیو و بایگانی - اتاق های مشاوره تحصیلی - اتاق اساتید و معلمان - اتاق جلسات - بخش سرایداری و نگهداری نیز می باشد.
4. بخش آموزشی و فایلی :
در طراحی فضاهای آموزشی و فایلی که در بالا ذکر شد نوع طراحی هر کدام از آنها بسته به شمار افراد استفاده کننده از آنها متغیر و متفاوت است در طراحی چنین فضاهایی بی شک ملاحضات فرهنگی تمدنی مذهبی و ... مناسب با نوع اجتماع و محیط در استانداردهای طراحی فضاهای آموزش تاثیرگذار است .
شکل استاندارد کلاس های درس به شکل مربع مستطیل است که ابعاد آنها با توجه به نوع درس و مقطع تحصیلی افراد استفاده کننده متفاوت می شود مطابق استاندارد های جهانی فضاهای لازم برای کلاس های درس نظری 6.5 در 8.5 مترمربع بوده است در این کلاس ها که اصطلاحا کلاس های درس سنتی از آنها یاد می شود فضاهای لازم به ازای هر دانش آموز 2 مترمربع بوده است. و این در حالی است که اگر چنین کلاسی برای کلاس های آزاد و هنری مورد استفاده قرار گیرد به ازای هر نفر 4.5 مترمربع فضا نیاز است . فضاهای آموزشی باید دیوار آن عقب رفتگی داشته باشد- تناسب کلاس ها باید 3 به 4 یا 3به 5 باشد.
مطلوبترین آن وجود شوفاژ مرکزی به وسیله آب داغ است . در هر کلاس باید شوفاژ را زیر یا میان پنجره ها قرار داد . در مدارس کوچکتر لاجرم می توان متوسل به گرم کننده های نوع دیگر شد . استفاده از بخاریهای نفتی با توجه به خطراتی که در بر دارد مطلوب نیست. درجه حرارت کلاس قبل از شروع درس باید حدود 18درجه سانتیگراد باشد .
Ò- کف محوطه آبخوری قابل شستشو و دارای شیب کافی و مناسب به طرف مجرای فاضلاب باشد. Ò- دیوار لبه آبخوری بایستی از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی) بوده و دارای شیب مناسب بطرف مجرای فاضلاب باشد. Ò - دیوار اطراف آبخوری از جنس قابل شستشو (نظیر کاشی ، سرامیک ، سنگ و …) باشد. Ò- آبخوری عمومی دانش آموزان باید با شیرهای مناسب با آب سردکن مجهز گردد. ارتفاع شیر آن متناسب با سن دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی ( - سانتیمتر) از سطح زمین باشد. Ò – آبخوری باید خارج از سرویس‌های بهداشتی و با رعایت شرایط بهداشتی و با فاصله حداقل متر احداث گردد. Òتعداد توالت‌ها در مدرسه به ازاء هر نفر حداقل یک چشمه توالت و هر نفر یک دستشویی در نظر گرفته شود. Òارتفاع دستشویی‌ها متناسب با سن دانش آموزان در دوره های مختلف تحصیلی – سانتیمتر از سطح زمین باشد


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید