برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال :

مقاله مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در خرداد1389 در مجله دانشکده پزشکی از صفحه 168 تا 174 منتشر شده است.
نام: مقایسه نتایج ترمیم لاپاروسکوپیک خارج پریتونئال و جراحی به روش لیختن اشتاین در فتق اینگوینال
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله فتق کشاله ران
مقاله لیختن اشتاین
مقاله TEP
مقاله مش صناعی
مقاله درد پس از عمل
مقاله عوارض
مقاله عود

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: فتق ناحیه کشاله ران (اینگوینال) یک بیماری شایع در حوزه جراحی عمومی می باشد. روش های مختلف در ترمیم این فتق ها توصیف شده اند. در روش های نوین از مش صناعی جهت پوشاندن نقص موجود در دیواره استفاده می شود که شناخته شده ترین آن ها روش جراحی لیختن اشتاین می باشد. روش ترمیم لاپاروسکوپیک خارج صفاقی(TEP) Totally Extraperitoneal Procedure روش جدیدتر در اصلاح فتق می باشد. هدف از این مطالعه مقایسه ترمیم باز فتق به روش لیختن اشتاین با روش ترمیم لاپاروسکوپیک TEP و بررسی نتایج و عوارض این دو روش است.
روش بررسی: از 50 بیمار مورد مطالعه، 25 بیمار جراحی لیختن اشتاین و 25 بیمار ترمیم لاپاروسکوپیک خارج صفاقی در فتق یک طرفه اولیه کشاله ران شدند. یافته های حین عمل ثبت و از طریق پرسشنامه پی گیری 12 ماهه بیماران از لحاظ مختلف انجام و مقایسه شدند.
یافته ها: مدت زمان عمل جراحی و میزان عوارض ایجاد شده و فراوانی عود در دو گروه یکسان بوده اند، اما مدت بستری در بیمارستان و میزان درد پس از عمل و درد مزمن کشاله ران و زمان لازم جهت بازگشت به فعالیت روزمره به صورت معنی داری در بیماران عمل شده به روش ترمیم لاپاروسکوپیک خارج صفاقی کمتر از بیماران عمل شده به روش لیختن اشتاین بوده است.
نتیجه گیری: می توان روش ترمیم لاپاروسکوپیک خارج صفاقی را یک روش مطمئن با نتایج مناسب و قابل قبول برای مبتلایان فتق دانست که اثرات قابل توجهی در بهبود کیفیت زندگی بیماران پس از عمل جراحی ترمیم فتق می گذارد. نتایج قابل قبول این روش جراحی مستلزم گذراندن منحنی یادگیری جراحی می باشد.


برای دریافت اینجا کلیک کنید