برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز :

مقاله شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهمن و اسفند 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از صفحه 512 تا 520 منتشر شده است.
نام: شیوع ژن های شیگا توکسین، اینتیمین و همولیزین در سویه های اشریشیاکلی O157:H7 از نمونه های گوشت چرخ کرده کارخانجات صنعتی شهرستان شیراز
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اشریشیاکلی O157:H7
مقاله ژن های شیگاتوکسینریا
مقاله گوشت چرخ کرده

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
چکیده: اشریشیاکلی سروتیپO157:H7 یکی از عوامل اصلی ایجادکننده مسمومیت غذایی و بیماری هایی مانند کولیت خونریزی دهنده و سندرم اورمی همولیتیک است. عفونت های انسانی ناشی از این باکتری در اثر مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می شوند. هدف این پژوهش، ارزیابی ژن های بیماری زای stx1، stx2،eae A و hly باکتری اشریشیاکلی O157:H7در نمونه های گوشت چرخ کرده شهرستان شیراز می باشد.
روش بررسی: در این پژوهش 504 نمونه گوشت چرخ کرده از سه کارخانه، به مدت یکسال جمع آوری و در محیط کشت اشریشیاکلی براث واجد نووبیوسین در دمای 37C غنی سازی شد. سپس از محیط کشت های CT – SMAC و VRBA به منظور بررسی تخمیر سوربیتول و لاکتوز و از محیط کروموآگار برای بررسی فعالیت بتاگلوکورونیدازی باکتریهای جداسازی شده استفاده گردید. با استفاده از آنتی سرم اختصاصی، باکتری اشریشیاکلی O157:H7 تایید و با روش Multiplex PCR وجود ژن های stx1، stx2،eae A و hly مورد ارزیابی قرار گرفت.
نتایج: از مجموع نمونه های گوشت مورد ارزیابی، 466 نمونه در محیط CT – SMAC دارای کلنی های سوربیتول منفی بودند (9246%). پس از انجام تست های تاییدی از 2 (039%) نمونه، باکتری اشریشیاکلی O157:H7 جداسازی گردید که در مجموع از کل نمونه ها 039% دارای ژن های stx1 وeae A و 019% دارای ژن stx2 بودند.
نتیجه گیری: از آن جایی که اشریشیاکلی O157:H7 یکی از نگرانی های اساسی بهداشت و سلامت گوشت محسوب می گردد، بایستی مورد توجه دایمی قرار گیرد. راه های پیشگیری می تواند موجب کاهش گاوهای آلوده واجد این باکتری و آلودگی گوشت در هنگام کشتار دام و خرد کردن گوشت شود.


برای دریافت اینجا کلیک کنید