برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS :

مقاله ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در فصل نامه جغرافیایی چشم انداز زاگرس از صفحه 5 تا 19 منتشر شده است.
نام: ارزیابی توزیع فضایی و مکان یابی ایستگاه های آتش نشانی شهر شیراز با استفاده از GIS
این مقاله دارای 15 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مکان یابی
مقاله GIS
مقاله فرایند تحلیل سلسله مراتبی
مقاله شهر شیراز
مقاله ایستگاه های آتش نشانی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
کاربری های امدادی با توجه به فعالیت هایی که بر عهده دارند، نسبت به سایر خدمات شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. تحلیل مکانی ایستگاه های آتش نشانی از نظر ایمنی، دسترسی، ساختارهای فضایی و کالبدی، عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می تواند در جهت کاهش آسیب پذیری شهر تا حد زیادی موثر باشد. انتخاب بهترین مکان برای ایستگاه های آتش نشانی تحت تاثیر معیارها و ضوابط مختلفی از جمله شعاع پوششی، جمعیت و تراکم آن، نزدیکی به شبکه معابر (دسترسی ها) و کاربری اراضی (همسایگی های سازگار و همسایگی های ناسازگار) هستند. بدین منظور و با توجه به معیارهای مکان گزینی و با توجه به توانمندی ها و وضع موجود شهر و نیز با ارزیابی و تجزیه و تحلیل وضعیت ایستگاه های آتش نشانی، نحوه توزیع مکانی و الگوی فضایی آنها مشخص گردید و چنین نتیجه شد که تعداد ایستگاه های موجود شهر شیراز جهت پوشش کل شهر کافی نبوده و بیش از نیمی از محدوده فعلی شهر، خارج از شعاع پوشش استاندارد (3 تا 5 دقیقه) هستند و نیازمند مکان یابی ایستگاه های جدید می باشند، تا بتوان زمینه ای فراهم آورد تا کل فضای شهر تحت پوشش ایستگاه های موجود و پیشنهادی قرار گیرد. در این مطالعه با استفاده از روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و تلفیق آن با قابلیت های GIS برای مناطقی که خارج از شعاع عملکردی ایستگاه های موجود بودند، ایستگاه های جدیدی مکان یابی گردید.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید