برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله تاثیر گلوکز بر حرکات جنین دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر گلوکز بر حرکات جنین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر گلوکز بر حرکات جنین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر گلوکز بر حرکات جنین :

مقاله تاثیر گلوکز بر حرکات جنین که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مرداد 1389 در مجله دانشکده پزشکی اصفهان از صفحه 339 تا 345 منتشر شده است.
نام: تاثیر گلوکز بر حرکات جنین
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آزمون بدون استرس جنین
مقاله گلوکز
مقاله تسریع ضربان قلب جنین
مقاله حرکت جنین

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: حرکات کافی یکی از نشانه های سلامت جنین است و تحت تاثیر عوامل متعدد پاتولوژیک و غیرپاتولوژیک تغییر می یابد. از آن جایی که گلوکز ماده ای انرژی زا است و در دسترس بودن گلوکز کافی، امکان هماهنگی حرکات را از طریق کنترل بهتر سیستم مغزی- عصبی فراهم می کند، در این پژوهش تاثیر گلوکز بر حرکات جنین توام با تسریع ضربان قلب وی ارزیابی شد.
روش ها: این پژوهش بالینی بر روی 35 مادر نخست حامله سالم در هفته های 40-37 بارداری، در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز انجام شد. در نمونه های واجد شرایط، حرکات جنین توام با تسریع ضربان قلب وی تحت آزمون بدون استرس جنین در دو روز متوالی به ترتیب بعد از خوردن آب و 50 گرم محلول خوراکی گلوکز بررسی شد. روش نمونه گیری مبتنی بر هدف بود و برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین و انحراف معیار) و آمار تحلیلی (آزمون های 2 و t زوج) استفاده شد.
یافته ها: بین مصرف گلوکز و حرکات چرخشی، کششی جنین و تعداد تسریع ضربان قلب جنین (در سطح 050) ارتباط معنی داری وجود نداشت. اما آزمون آماری t زوج اختلاف معنی داری در میانگین تعداد حرکات ضربه ای (P=0.043) در دو گروه نشان داد.
نتیجه گیری: گلوکز تنها تاثیر مثبت بر حرکات ضربه ای جنین دارد و این حرکات قادر به افزایش تسریع ضربان قلب، به عنوان نشان دهنده سلامت جنین، نمی باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید