برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین دارای 9 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین :

مقاله بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان 1388 در گیاهان دارویی از صفحه 49 تا 57 منتشر شده است.
نام: بررسی اثرات درمانی پیاز بر روی رفتار جنسی در موش های صحرایی تحت درمان با داروی لاموتریژین
این مقاله دارای 9 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله رفتار جنسی
مقاله لاموتریژن
مقاله بیضه
مقاله رت
مقاله پیاز
مقاله رفتار جنسی
مقاله تستوسترون

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: لاموتریژین یکی از معدود درمان های FDA-approved برای حملات تشنجی مرتبط با بیماری لنوکس گاست می باشد و به طور مشخص میزان تشنج ناشی از لنوکس گاست را کاهش می دهد.
هدف: هدف از بررسی این تحقیق پی بردن به خواص احتمالی پیاز در بهبود رفتارهای جنسی در موش های صحرایی دریافت کننده داروی ضدصرع از نوع لاموتریژن می باشد.
روش بررسی: در این مطالعه تجربی از 40 سر موش رت (20 سر نر و 20 سر ماده) با سن 8 هفته استفاده شد که رت های نر به صورت تصادفی به 4 گروه تقسیم شد. گروه اول فقط از نرمال سالین به صورت تزریقی استفاده می کرد (گروه کنترل). گروه دوم با داروی لاموتریژن (10mg/kg) به مدت 28 روز قرار گرفتند (گروه لاموتریژن). گروه سوم تحت تغذیه با آب پیاز (3 سی سی آب پیاز تازه به ازای هر سر موش) قرار گرفت (گروه پیاز) و گروه چهارم به صورت توام از آب پیاز (3 سی سی آب پیاز تازه به ازای هر سر موش) و داروی لاموتریژن (10mg/kg) استفاده کرد (گروه درمان). در روز 28 آزمایش پس از بررسی رفتارهای جنسی و خون گیری از ناحیه چشمی، انجام شد.
نتایج: در این مطالعه در گروه دریافت کننده لاموتریژن میزان هورمون تستوسترون و وزن بیضه ها به طور معنی داری از گروه کنترل کمتر بود. در گروه دریافت کننده پیاز میزان هورمون تستوسترون و وزن بیضه ها به طور معنی دار از گروه لاموتریژن بالاتر رفته بود و میزان میل جنسی در مقایسه با گروه کنترل افزایش معنی داری نشان داد (P<0.05).
نتیجه گیری: پیاز به عنوان ماده آنتی اکسیدان دارای اثرات مفیدی بر روی بافت بیضه، میزان هورمون تستوسترون و نحوه رفتار جنسی و میل جنسی در موش های نر تحت درمان با داروی لاموتریژن می باشد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید