برای دریافت اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی :

مقاله بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در نیمه دوم 1388 در علوم باغبانی (علوم و صنایع کشاورزی) از صفحه 61 تا 67 منتشر شده است.
نام: بررسی هورمون های جیبرلین، بنزیل آدنین و زآتین و درجه حرارت بر شکست خواب ریزغده سیب زمینی
این مقاله دارای 7 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سیب زمینی
مقاله خواب ریز غده
مقاله شکست خواب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با توجه به این که دوران خواب در جوانه های ریز غده سیب زمینی یکی از عوامل محدود کننده کشت آنها پس از برداشت غده ها است، این آزمایش بر اساس طرح آشیانه در قالب طرح کاملا تصادفی با 3 تکرار با هدف یافتن موثر ترین هورمون و دما جهت شکست سریعتر خواب ریز غده سیب زمینی در بهار سال 1387 صورت گرفت. تیمارهای آزمایش شامل هورمون های جیبرلیک اسید (در دو سطح 5/2 و 5 میلی گرم در لیتر)، زآتین (در دو سطح 5/1 و 3 میلی گرم در لیتر )، بنزیل آدنین (در دو سطح 5 و 10 میلی گرم در لیتر) و شاهد (آب مقطر) و سه تیمار دمایی 5، 10 و 15 درجه سانتی گراد بودند. نتایج نشان داد صفاتی نظیر سرعت و درصد جوانه زنی، میانگین طول جوانه، تعداد جوانه های فعال، وزن غده ها، بطور معنی داری (P001) تحت تاثیر تیمار هورمونی و دمایی قرار گرفتند. در خصوص سرعت و درصد جوانه زنی تحت تیمارهای هورمونی، تفاوت معنی داری بین هورمون ها مشاهده نشد، اما کمترین مربوط به تیمار شاهد بترتیب با مقادیر 4/14 و 11 درصد بود. بیشترین تاثیر بر میانگین طول جوانه مربوط به هورمون جیبرلین 5 میلی گرم در لیتر بود. دمای 10 درجه سانتی گراد بیشترین تاثیر را بر فعال شدن جوانه ها داشت. در دمای پایین تاثیر هورمون بر صفات تحت بررسی چندان قابل توجه نبود. بیشترین و کمترین کاهش وزن غده ها به ترتیب در دمای 5 و 15 درجه سانتی گراد حاصل شد.


دانلود این فایل


برای دریافت اینجا کلیک کنید